Tuesday, July 5, 2011

Entah Kenapa...

Pak nenek di pembaringan terakhir...



Entah kenapa,

Jemari ini menari.

Entah mengapa,

Aku terpanggil untuk melakar sesuatu.

Entah kenapa,

Hati ini begitu sayu.

Entah kenapa,

Wajah mereka bermain di ruang mata.

Entah kenapa,

Aku begitu ingin ke sana.

Entah kenapa,

Sukar untukku menerima.

Entah kenapa,

Saat ini begitu menyesakkan.

Entah kenapa,

Hati ini begitu degil mahu berbicara.

Entah kenapa,

Jiwa ini begitu terasa kehilangan.

Entah kenapa,

Berkali-kali ayat suci kusedekahkan.

Entah kenapa,

Gusarnya masih kurasa.

Entah kenapa,

Segala-galanya bagaikan tidak nyata.

Entah kenapa,

Aku begitu rindukan mereka.

Entah kenapa,

Air mata mengalir lagi,

Untuk kesekian kalinya...

Ya Allah,

Semoga mereka berada di kalangan kekasihMu.

Amiin...

1 comment:

  1. ameeen ameen ameeen.
    semoga beliau ditempatkan di kalangan orang orang yang dikasihiNya.
    tabah kay anarif. saya pon pernah kehilangan orang yang dikasihi. saya faham perasaan ni.
    sedih, saket, tapi awak beruntung- sebab dapat jumpa buat kali terakhir.
    tapi saya? saya tak sempat untuk semua tu.
    doakan yang terbaik buatnya kay!
    insyaAllah awak akan jumpa mereka- di syurga kelak. ameen :))
    him-nae anarif!

    ReplyDelete